Як розділити будинок?

Завжди актуальним буде питання про поділ нерухомого майна, адже таке рішення є справедливим і правильним при виникненні конфліктних ситуацій між власниками, в разі розлучення. Потрібно враховувати всі нюанси і особливості процедури оформлення, щоб в майбутньому стати повноцінним власником своєї частки об’єкта нерухомості.

Низький рівень поінформованості законодавства значно ускладнює відносини між суб’єктами. Кваліфіковані юристи «Консалт Інвест Буд» допоможуть знайти відповіді на безліч питань: як розділити майно, які документи необхідні, скільки це коштує. Завдяки великому досвіду у вирішенні правових сімейних питань наші фахівці здійснюють комплексну правовий захист і представляють сторону клієнта в суді.

Як правильно зробити реальний поділ будинку?

Можливість розділу об’єкта нерухомості регулюється на законодавчому рівні. Розділити будинок на 2 господаря можливо, якщо виконуються основні умови при розділі будинку:

  • Є технічна можливість для проведення процедури. Якщо на ділянці розташовані господарські будівлі, на них право власності також буде розділено.
  • Всі власники об’єкта повинні дати згоду на проведення процедури. Якщо виникнуть суперечки, вони вирішуються в судовому порядку.
  • Ділянка землі повинен бути між власниками розділений, при цьому обов’язково присвоюються окремі кадастрові номери. Ділянки вносяться до спеціального реєстру майнових прав.
  • Розділити будинок не можна, якщо не буде оформлена реконструкція об’єкта або прибудови, господарської будівлі (це лазня, гараж, сарай та інші). Також оформляється обов’язково дозвільна документація на недобудований будинок, винятком буде тільки прийняття рішення в судовому порядку.

Якщо будинок в заставі, заарештований судом або є предметом розгляду судового, його також неможливо оформити.

Процедура розділу приватного будинку

Стаття 364 Цивільного кодексу передбачає для будь-якого з співвласників нерухомості виділення частки з наявної спільної власності об’єкта. Поділ можливо різними методами:

  • Перший – розділ на кілька квартир. Для виконання процедури необхідно отримати висновок про технічну можливість проведення поділу. На кожну квартиру розробляється свій технічний паспорт, а також нотаріально посвідчується і підписується заяву на розділ будинку. Після цього оформляється документація для присвоєння кожній квартирі поштової адреси і реєструється право власності на них.
  • Другий – розділ на два будинки (адреси). Аналогічно розробляється висновок про технічну можливість для розділу, технічний паспорт на кожен будинок, документ на поштову адресу. Також необхідно укласти нотаріальний договір, предметом якого буде виділення частин з власності спільної.
  • Третій – поділ з втручанням в несучі конструкції. Для такого процесу необхідно замовити проект у архітектора, отримати техпаспорт, документи про нагляд, технічне і авторське. Повідомлення про готовність об’єктів до експлуатації і початку будівельних робіт обов’язково реєструються. Після цього потрібен документ на нову поштову адресу і зареєструвати право власності.

Якщо будинок не оформлений, його не можна розділити. Він вважається самобудом поки не буде отримана декларація про введення в експлуатацію і безпосередньо саме право власності на об’єкт нерухомості.

Розділ будинку може здійснюватися як на добровільній основі (за обопільною згодою всіх його власників) або за рішенням суду (більш тривалий і складний процес).

 Що таке спільна часткова власність на приватний будинок?

Будь-який об’єкт нерухомості може бути або в загальній, або в індивідуальній власності. Різниця лише в кількості осіб, яким належить право на нерухомість.

Важливо розуміти, що частка у власності не означає частку в самому майні. Наприклад, частка ½ в праві на володіння двокімнатною квартирою нічого очікувати дорівнює одній кімнаті. Володар такої частки братиме участь в управлінні лише на ½. Для отримання своєї законної частини майна, необхідно виділити свою частку в натурі, розділити загальні місця, облаштувати окремий вхід в приміщення. Будь-яке будову має бути узаконено і погоджено у відповідних органах.

Документи для розділу будинку

Перш ніж розділити будинок на частки, необхідно підготувати стандартні документи, які включають ідентифікаційний код, паспорт, технічний паспорт (якщо є), а також документи, що підтверджують право власності на певний об’єкт.

Співвласники будинку обов’язково повинні дати свою згоду і брати участь в процедурі. Якщо хоч один з них проти і не зможе зробити довіреність, необхідне рішення суду.

 Вартість оформлення розділу будинку

Розділ будинку з ділянкою на двох господарів буде коштує дешевше, ніж поділ на кімнати. На формування ціни послуги оформлення розділу впливає ряд факторів, які включають:

  • загальну площу об’єкта;
  • місце розміщення будинку;
  • наявність необхідної технічної документації;
  • наявність поділу землі на ділянки;
  • відповідність схеми розділу будинку нормам будівництва.

Оформлення документації може зайняти близько трьох тижнів. Процедури без реєстрації декларації про введення в експлуатацію та підготовки повідомлень до початку робіт будуть коштувати недорого. Якщо потрібна дозвільна документація, то підсумкова вартість формується для кожного об’єкта індивідуально і процедура займає не менше 6 місяців.

Якщо вам потрібен розділ будинку або ви не знаєте з чого почати цю процедуру, скористайтеся послугами компанії «Консалт Інвест Буд». Наші ключові переваги – це кваліфіковані співробітники, доступні ціни та оперативні терміни виконання робіт. Нестандартний підхід до вирішення проблем в поєднанні з високою якістю правової експертизи дозволяє виграти час і досягти бажаного для клієнта результату.

Коментар чи запитання
Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

ПЕРЕДЗВОНІТЬ МЕНІ
+
Передзвоніть мені!